Wanneer het tijd is voor een nieuwe afspraak ontvang je ruim van tevoren een mail met de uitnodiging om een afspraak te maken. Via de link in de mail, kun je Mijn Kinddossier heel gemakkelijk bereiken en inloggen met je DigiD. In Mijn Kinddossier maak je een keuze uit de aangeboden dagen en tijdstippen bij je vertrouwde consultatiebureau. Soms kun je ook kiezen bij welke verpleegkundige je een afspraak maakt.
Mocht je vergeten zijn om een afspraak te maken, dan ontvang je een herinneringsmail. Heb je een afspraak gemaakt dan ontvang je hiervan per mail altijd een bevestiging (ook wanneer je de afspraak op het bureau of telefonisch gemaakt hebt). Komt je gemaakte afspraak toch niet uit? Via Mijn Kinddossier wijzig je de eerder gemaakte afspraak heel eenvoudig. We sturen je voorafgaand aan je afspraak een herinnering via SMS, tenzij je bij je consultatiebureau-team hebt aangegeven dat je geen sms wilt ontvangen of het niet bekend is naar welk 06 nummer de sms verzonden moet worden.
Bekijk hier de veelgestelde vragen over het plannen van afspraken via Mijn Kinddossier.