Cookies Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies die door zowel deze website als derde partijen worden geplaatst. Dit doen wij zodat jij optimaal gebruik kunt maken van de functionaliteiten op deze website en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies voor de doeleinden zoals beschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Drie Maaltijden

Als ouder heb je steeds minder invloed op wat pubers eten, maar op de momenten dat ze thuis zijn, kun je er wel voor zorgen dat ze een gezonde maaltijd krijgen.

Ontbijt

Met een gezond ontbijt legt je kind een goede basis voor de schooldag. Het is een goed idee om van het ontbijt een vast gezamenlijk eetmoment te maken, ook als je kind vroeg de deur uitgaat. Dat is gezellig en het geeft je als ouder de kans net iets meer zicht te houden op wat je zoon of dochter aan gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt.

Lunch

Opgroeiende jongeren gebruiken de lunch meestal op school. Het is slim om hen er meteen vanaf het moment dat ze naar de middelbare school gaan, aan te wennen om een lunchpakket mee te nemen. Dan hebben ze in ieder geval een gezonde keuze. De kans is namelijk groot dat ze in tussenuren gaan snacken. Praat hierover met je kind en maak afspraken over snacken. Geef je kind hierbij ook inspraak.

Warme maaltijd

De samenstelling van de avondmaaltijd geeft je de mogelijkheid om je kind een gezonde portie voeding te laten binnenkrijgen. Door te variëren kun je ervoor zorgen dat je kind veel gezonde voedingsstoffen eet. Je kunt de basisingrediënten kiezen uit de groepen van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum.

Drie Maaltijden

Als ouder heb je steeds minder invloed op wat pubers eten, maar op de momenten dat ze thuis zijn, kun je er wel voor zorgen dat ze een gezonde maaltijd krijgen.

Ontbijt

Met een gezond ontbijt legt je kind een goede basis voor de schooldag. Het is een goed idee om van het ontbijt een vast gezamenlijk eetmoment te maken, ook als je kind vroeg de deur uitgaat. Dat is gezellig en het geeft je als ouder de kans net iets meer zicht te houden op wat je zoon of dochter aan gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt.

Lunch

Opgroeiende jongeren gebruiken de lunch meestal op school. Het is slim om hen er meteen vanaf het moment dat ze naar de middelbare school gaan, aan te wennen om een lunchpakket mee te nemen. Dan hebben ze in ieder geval een gezonde keuze. De kans is namelijk groot dat ze in tussenuren gaan snacken. Praat hierover met je kind en maak afspraken over snacken. Geef je kind hierbij ook inspraak.

Warme maaltijd

De samenstelling van de avondmaaltijd geeft je de mogelijkheid om je kind een gezonde portie voeding te laten binnenkrijgen. Door te variëren kun je ervoor zorgen dat je kind veel gezonde voedingsstoffen eet. Je kunt de basisingrediënten kiezen uit de groepen van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum.