Cookies Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies die door zowel deze website als derde partijen worden geplaatst. Dit doen wij zodat jij optimaal gebruik kunt maken van de functionaliteiten op deze website en om inzicht te verkrijgen in het bezoekersgedrag. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies voor de doeleinden zoals beschreven in onze privacy- en cookieverklaring.

Ontbijten

Je hoort altijd dat ontbijten zo belangrijk is, maar waarom is dat eigenlijk zo?

Als je kind ontbijt, dan:

  • komt de spijsvertering op gang en krijgt je kind belangrijke voedingsstoffen binnen;
  • is de kans kleiner dat je kind later op de ochtend honger of trek in snoep krijgt.

Het is belangrijk dat je peuter iets eet voordat hij naar de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf gaat. Zo voorkom je dat je kind onrustig en ongedurig wordt. 

Wat zit er in een goed ontbijt?

Een goed ontbijt bevat:

  • volkoren graanproducten, zoals brood besmeerd met margarine uit een kuipje, of muesli;
  • melk en melkproducten (halfvol of mager); 
  • ei, notenpasta of pindakaas, hummus, hüttenkäse of light zuivelspread;?
  • groenten en fruit op brood, bijvoorbeeld tomaat, komkommer, paprika, avocado, aardbei, appel, banaan. 

Ontbijten

Je hoort altijd dat ontbijten zo belangrijk is, maar waarom is dat eigenlijk zo?

Als je kind ontbijt, dan:

  • komt de spijsvertering op gang en krijgt je kind belangrijke voedingsstoffen binnen;
  • is de kans kleiner dat je kind later op de ochtend honger of trek in snoep krijgt.

Het is belangrijk dat je peuter iets eet voordat hij naar de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf gaat. Zo voorkom je dat je kind onrustig en ongedurig wordt. 

Wat zit er in een goed ontbijt?

Een goed ontbijt bevat:

  • volkoren graanproducten, zoals brood besmeerd met margarine uit een kuipje, of muesli;
  • melk en melkproducten (halfvol of mager); 
  • ei, notenpasta of pindakaas, hummus, hüttenkäse of light zuivelspread;?
  • groenten en fruit op brood, bijvoorbeeld tomaat, komkommer, paprika, avocado, aardbei, appel, banaan.